.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تداوم انتقادات روحاني در خطبه هاي نماز جمعه ؛
بابل بزرگترين و محروم ترين شهرستان مازندران
مردم بابل باید با توجه به طولانی شدن طرح ها سال ها انتظار بكشند تا اعتباری تصویب شود و به بابل برسد در حالیكه دست هایی در استان وجود دارد كه این اعتبارات بصورت غیر عادلانه صرف می كند .
بابل بزرگترين و محروم ترين شهرستان مازندران

خبرنگارشمال نیوز: امام جمعه بابل گفت، بیداری و بصیرتی كه در ملت بحرین وجود دارد اجازه این ذلت را به دیكتاتورها نخواهد داد.

به گزارش خبرنگارشمال نیوزدربابل : حجة الاسلام حسن روحانی درخطبه نماز جمعه بابل بیان داشت: بحرین نیز همچون کشورهای دیگر منطقه با بیداری اسلامی سعی در قطع قدرت ستمگران و نوکران کشور خود را داشت که دست‌های پلید آمریکا و مستکبران بار دیگر سرنوشت دیگری برای مردم بحرین رقم زد.

وی تصریح کرد: حاکمان بحرینی وقتی از مقاومت در برابر مردم مسلمان و شیعه بحرین شکست خوردند بحرین را به حاکمان صعودی فروختند تا بتوانند به حکومت مستبدانه خود ادامه دهند و برای این حکومت ظالمانه خود استقلال و عظمت کشور بحرین را نادیده گرفتند.
روحانی ادامه داد: خون شیعه در رگ‌های مردم بحرین جریان دارد و ما مطمئن هستیم هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل ایمان مردم بحرین ایستادگی کرده و مردم را به زیر سلطه خود بگیرد.

وی افزود: موج بیداری امروز سراسر دنیا را در نوردیده است و مردم بحرین نیز به تبع اوضاع و شرایط جهانی حق خود می دانند تا از مواضع خود در برابر حاكمان خبیث مقاومت دفاع كنند.

امام جمعه بابل در بخش دیگری از سخنان خود به مشكلات شهرستان بابل اشاره كردو گفت: انتظار ما از مسئولان این است که به این مشکلات گوش داده و آن را هضم کنند زیرا مشکلات بابل به حدی اسفناک است که به کمیسیون ویژه‌ای برای بررسی مشکلات بابل نیاز دارد.

روحانی درادامه بابیان اینکه، تقسیم اعتبارات در استان مازندران چندان مناسب نیست ، افزود: مردم بابل باید با توجه به طولانی شدن طرح ها سال ها انتظار بكشند تا اعتباری تصویب شود و به بابل برسد در حالیكه دست هایی در استان وجود دارد كه این اعتبارات بصورت غیر عادلانه صرف می كند .

امام جمعه بابل اظهارداشت: سفر هیئت دولت و به دنبال آن دیدار استاندار و مسئولان با مردم نشان از اسلامی بودن این نظام در پیروی از دستور امیرالمؤمنین علی (ع) است و امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که مردم بسیار آسان‌تر بتوانند مشکلات و مسائل خود را بازگو کرده و برطرف کنند.

روحانی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین معضل در شهرستان بابل توسعه نیافتگی است، افزود، بابل بزرگ‌ترین شهرستان استان است ولی جزو محروم‌ترین شهرستان استان نیز است.

وی باانتقاد با اینکه، سال‌های سال فریاد می‌زنیم که از مشکل آب شرب و دیگر محرومیت‌ها در عذاب هستیم اما تاکنون این مشکلات برطرف نشده‌ است، وگفت، این در حالی است که اقدامات خوبی در سطح استان انجام می‌گیرد ولی وقتی نوبت به شهرستان بابل می‌رسد آخرین شهری است که از این امکانات بهره‌مند می‌شود.

امام جمعه بابل بیان داشت: محرومیت مضاعف ما همچنین به خاطر دست‌های آلوده‌ای است که متولی تقسیم این اعتبارات است و ما شاهدیم که در توزیع اعتبارات، عدالت رعایت نمی‌شود.

روحانی اظهارداشت: بزرگ‌ترین معضل شهرستان بابل بیکاری است و در بعضی از خانواده‌ها چهار فرزند بیکار تحصیل کرده وجود دارد، آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که به آن پدر و مادر چه می‌گذرد، نگذارید این مردم بیش از این دچار چنین خسارت سنگینی باشند.
امام جمعه بابل درادامه بیان داشت: سوم خرداد سنبل مقاومت امت، نقطه عطفی در دفاع مقدس، موجب فخر امت و زمینه‌ساز نزول برکات دیگر در عرصه دفاع مقدس است.


روحانی درپایان بیان داشت: باید فرهنگ رزم و مقاومت در ملت جاودانه شود و از آن محافظت شود تا آرمان‌های شهدای ما برای همیشه ماندگار بماند.

گفتنی است: همزمان با سراسر کشور بعد از نماز جمعه نمازگزاران این شهر، در دفاع از مردم بحرین راهپیمایی نمودند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 30 ارديبهشت 1391
زنده باد زبان گویا بابل و استان ....
نا شناس 30 ارديبهشت 1391
بروید فرهنگ مردم را درست کنید که یک غریبه جرات عبور از بابل را ندارد.
پاسخ ها به این نظر
آملی 8 خرداد 1402
دوست عزیز چرا چرت و پرت میگی ؟؟
اگر برای شما اتفاقی افتاده قرار نیست به تمام شهر های مازندران توهین کنید

مثلا من رفتم گیلان و بایکی از مغازه دار ها دعوام شد الان من بیام بگم مردم گیلان خیلی بد اخلاقن

آسا آیت درسته ؟؟؟؟
اگه شما طرز فکرتون اینه که اصلا با شما بحث کردن تداره
علي 30 ارديبهشت 1391
كجاست آن گوش شنوا كه بشنود و از آن گوشش بيرون نرود
حسین 30 ارديبهشت 1391
کی گفته بابل بزرگترین شهرستان استانه؟ جناب لطف کنید یه نگاه به نقشه بندازید
پاسخ ها به این نظر
علیرضا 14 ارديبهشت 1393
نگاه انداختیم دیدیم که بزرگترین شهر استان مازندران است.
نا شناس 8 آذر 1395
بابلسر را از بابل جدا نمی کردند دهن تو بسته بود
l ...م 30 ارديبهشت 1391
جناب حاج آقا روحانی ما مردم آمل مگر خدا نداشتیم که طی این همه سالها اعتبار این استان در شهرهای بابل و ساری هزینه می شد تازه این موضوعی که شما مطرح کردید طی سالها ی متمادی دراین زمان یعنی زمان تقسیم اعتبار سالانه این کار را میکردید واعتبار بیشری می گرفتید امسال نیز همان روال قبلی راتگرار کردید غافل از اینکه حالا اعتبارات بر اساس شاخص تقسیم میشود نه براساس ......
مهران 30 ارديبهشت 1391
آقای روحانی تورو جان بچه هات بی خیال شو
نا شناس 30 ارديبهشت 1391
از نظر محرومیت مرکز استان برچمدار محرومیت استان می باشد در کل به همه استان اجعاف شده
نا شناس 30 ارديبهشت 1391
ما از امام جمعه به عنوان نماینده ولی فقیه در شهرستان انتظار فرمایشات ...در استان را نداریم
محسن 30 ارديبهشت 1391
آقاي روحاني
شما كه ادعاي مركز استان شدن داريد ديگه چرا ؟
روستایی محروم بابل 30 ارديبهشت 1391
آقای رمدانی این انتقاددات مداوم آقای روحانی امام جمعه بابل نیست بلکه این نماد شکایت مکرر و بقول شما مداوم مردم به ایشان است . شما ببینید چند سال است کمربندی جنوبی بابل نصف کاره تقریبا رها شده می باشد . آب شرب را بنگرید که مردم از آن محروم هستند . گاز را نگاه کنید که روستاها و شهرهای اطراف حتی 5 کیلومتری بابل از آن محروم هستند . حالا بنظر شما و خوانندگان محترم آیا اعتراضات روحانی مداوم ومکرر و یا لجبازانه است
بندپي 30 ارديبهشت 1391
بله حاج آقا وقتي با شهرستان شدن مناطق محروم شهرستان مخالفت مي كنيد همينگونه هست و خواهد بود. تنها راه توسعه يافتگي مناطق محروم شهرستنان بابل تبديل شدن به شهرستان مستقل با بودجه مستقل مي باشد
نا شناس 30 ارديبهشت 1391
خوش به حال بابل به خاطر این بزرگوار
ما اینجا توی "نوشهر" به معنی واقعی کلمه فقیریم و هیچ کسی فریادمان را نمیشنود
اکبر 30 ارديبهشت 1391
حاج آقا واقعا حق را فرمودی .
نا شناس 30 ارديبهشت 1391
جناب آقای روحانی ازشما تشکرمیشودکه پشت تریبون نمازجمعه حقایق را عنوان میکنید شهرهای شرقی استان وضعیت اسفناکتری دارنداما کسی فرصت نداره بادیدی از شهر داشته باشه وفریادبزنه ومسئولینو بیدارکنه... یه سری از گلوگاه تابابل بزنین ودفعه بعد این شهرها رو هم اعلام کنید.
محمدخادم نظری 30 ارديبهشت 1391
ایشون که همیشه و به همه انتقاد میکنند
بهتره که انتقادات سازنده باشه
رضا 30 ارديبهشت 1391
غرب مازندران و تنکابن و رامسر از محروم ترین نقاط مازندران می باشند. لذا باید در جهت تشکیل استانی فراگیر در شرق گیلان و غرب مازندران به مرکزیت شهرستان ویژه تنکابن تلاش مضاعف نمائیم.
رضا 30 ارديبهشت 1391
غرب مازندران و تنکابن و رامسر از محروم ترین نقاط مازندران می باشند. لذا باید در جهت تشکیل استانی فراگیر در شرق گیلان و غرب مازندران به مرکزیت شهرستان ویژه تنکابن تلاش مضاعف نمائیم.
نا شناس 30 ارديبهشت 1391
بابل شهر بی کلانتر..............
بابایی 30 ارديبهشت 1391
کلانشهر بابل بزرگ ؛
با جمعیتی بالغ بر 700000 هزار نفر بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرستان استان میباشد که در کشور حرفی برای گفتن دارد .
چرا مسئولین به درد بابل بزرگ نمیرسند ؟ تا کی نا حقی ؟ تا کی کینه و دشمنی ؟
بابل بزرگ به عنوان قطب علمی و دانشگاهی و پزشکی و سیاسی شمال کشور ، باید از جایگاه ویژه ایی برخوردار باشد .
ترافیک و هرج و مرجی در بابل بزرگ بیداد میکند و دریغ از یک کمربندی مناسب و در خور شان بابلی های فهیم و بزرگوار و با شخصیت . .
چرا باید اینگونه باشد ؟ چرا باید چوب بی تدبیری و ندانم کاری برخی از مسئولین را بخوریم ؟ چرا کسی پاسخگویی آحاد ملت شریف شهر دارالمومنین و دارالعلم نیست ؟
از مدیر مسئول محترم سایت وزین شمال نیوز تشکر و قدردانی داریم که به اینگونه مسائل و مشکلات میپردازند .
پاسخ ها به این نظر
افشین 13 اسفند 1393
من از تهرانم و اتفاقی اومدم این مطلبو خوندم کی گفته بابل 700000 جمعیت داره؟؟؟ از کجا آوردی؟؟ من مطالعات جغرافیام زیاده آقای محترم بابایی کل مازندران تازه بیش از 3 میلیون رسیده .... بابل با حومه و روستاهای اطراف و کلا شهرستان بابل الان 500000 شده تازه خود شهرم به 230000 نرسیده هنوز . بابل یکی دو ساله تو جمعیت اونم به تعداد 10 تا 15 هزار از ساری پیشی گرفته ولی خود شهرش جمعیتش کمتر و مساحتشم کمتر الکی جو ندین پس ...
ساداتی 30 ارديبهشت 1391
از اینکه باید به شهرستان بابل رسیدگی شود شکی نیست و انتظارات مردم ولایت مدار و سخت کوش بابل به حق است در مقایسه وضع موجود اگر بابل را محرومترین شهرستان بدانیم برای شهرستان سوادکوه چه اصطلاحی باید به کار ببریم؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!!!
خدا کند که مسئولین نظام قدر این ملت را بدانند و با عملکردشان شکر کر نعمت به جای آورند و بترسند از آن روزی که کفران این نعما دامنگیرشان شود چنانچه تاریخ این را ثابت کرد.
نا شناس 30 ارديبهشت 1391
رئيس تنخواه و بودجه كشور آملي است و كل بودجه سرازير شده تو آمل
علی 30 ارديبهشت 1391
عزیزی که از آمل دفاع کردی،بابل درطول تاریخ مهمترین شهر خطه تبرستان بوده است،نزدیکترین روستاهای بابل گازشهری ندارند،همیشه دارای کمبود آشامیدنی هستند،استادیوم فوتبال خوبی ندارند،کمربندی ندارند،..آنوقت شما میفر مایید درسالهای گذشته به بابل اعتبارت بیشتری میرسید..
بابل 30 ارديبهشت 1391
حاج آقا شما که محرومیت نداری چه از درد محرومان میشناسی که حرف می زنی؟؟؟
راست میگی شما هم با 700 - 800 تومان حقوق قناعت کن
نا شناس 30 ارديبهشت 1391
بدبخت غرب مازندرانیها که غریب مازندرانند
نا شناس 30 ارديبهشت 1391
اكه بابل از مازندران حذف بشه جمعيت مازندران يكدست و باكلاش ميشه.
نا شناس 30 ارديبهشت 1391
بابا این بنده خدا هم راست میگه این حرف همه مردم شهرستان بابل هست تا کی بی عدالتی اون از وضع راههای روستایی این از کمربندی که 20 سال قراره بزنن ، نداشتن صنایع مادر که باعث ایجاد بیکاری عظیمی تو این شهرستان شده خداییشو بخواهید اگه واسه هر نفر یه سرانه در نظر بگیرن بابل از لحاظ جمعیتی حقش خیلی خیلی بیشتر از اینهاست و از بعضی دوستان میخوام لطفا بغض و کینه رو بزارن کنار واقع بینانه به قضایا نگاه کنند
نا شناس 30 ارديبهشت 1391
مدیریت سایت متشکریم که جمله تفرقه انگیز و بی ادبانه را حذف کردید ما سایت شما را برای کل استان می دانیم مگه فاصله شهر بابل تا ساری چند کیلومتره . در آخر هم زا شما متشکریم
نا شناس 30 ارديبهشت 1391
با حرفاشون کاملا موافقم.
صدرا 30 ارديبهشت 1391
ای والله حاج آقا
نا شناس 30 ارديبهشت 1391
جنوبي ها يه آبادان دارن ما شمالي ها هم يه بابل!!!
از بابل 30 ارديبهشت 1391
آقای رمدانی با سلام ، من امروز با موبایلت تماس گرفتم که موفق نشدم ولی خودتان بزرگواری کردید زنگ زدید. خواستم از حذف مطلب توهین آمیز تشکر کنم . باید یاد بگیریم هر کسی در جمهوری اسلامی ایران آزاد است حرفهایش را بزند آقای روحانی اولا آزاد است حرفش را بزند دوم که ایشان مسئولیت قانونی و شرعی دارند که مشکلات مردم را در نماز جمعه اعلام کنند . حالا چرا تعدادی در شهرهای دیگر عصبانی می شوند دلیلش را نمی دانیم . مگر آقای روحانی نماز جمعه شهرهای آنها را تعطیل کرد آن امامان جمعه نیز تریبون دارن و حرفهایشان را بزنند بیاییم خوب و فاخر صحبت کنیم ، سبک و بی منطق حرف زدن در شان مازندرانیها نیست. در خاتمه با تشکر از حاج آقا روحانی.
علیرضا 30 ارديبهشت 1391
آقای روحانی الان باآمدن نورچشمی شماحتمابابل آبادمیشود حتما ناصری پدرمسولین استان رادرمیاورد!مگرچهارسالی که نماینده بوده خدمت نکرده بود؟ آقای روحانی باورکنیداگردخالت نکنیدبابل آبادمیشود جون هرکی رادوست داریدبیخیال ...
من 30 ارديبهشت 1391
اگه بابل محروم ترینه! پس شهسوار و رامسرو چالوس و نوشهر زیر خط فقرن!!
نا شناس 30 ارديبهشت 1391
غرب استانیها دوستون داریم . سلام گرم ما رو از ساری بهمه بچه های خوب تنکابن و رامسر برسونید . انشا الله استان خوب و آبادتری داشته باشیم . از گلوگاه تا رامسر
نا شناس 30 ارديبهشت 1391
از کی تا به حالا بابل کلانشهر شده بود و ما خبر نداشتیم. اون عزیزی که میگه که بابل 700000 هزار نفر جمعیت داره و کلانشهر هستش، بدونند که جهت کلانشهر شدن جمعیت شهرستان مهم نیست. بلکه جمعیت مرکز شهرستان فقط ملاک کلانشهر شدن می باشد و در حال حاضر نه تنها در مازندران کلانشهر نداریم، بلکه تنها کلانشهر شمال کشور نیز شهر رشت می باشد! حدود 700000 نفر حالا بیشتر یا کمتر و شاید هم بیشتر فقط جمعیت شهر رشت است نه شهرستان رشت! شاید هم بیشتر گفتم، زیرا آمار رسمی سرشماری سال 90 رو اعلام ننمودند تا از جمعیت فعلی کلانشهر رشت باخبر شویم. حالا جمعیت کل شهرستان بماند!
فرشاد راعی 30 ارديبهشت 1391
اولا باید بگم همه جا اینطوریه
دوما چرا اینقدر داری حرص میخوری
بچه زرنگ جون یکم اطلاعاتتو بالا ببر .....
بابل با 1185 کیلومتر مربع پنجمین شهرستان استان هست و آمل با 3350 کیلومتر مربع اولین شهرستان و نور با 2850 کیلومتر مربع دومین شهرستان ... البته ساری را با جدا شدن میاندرود نمی دانم چندم شده ...
پس جناب آقای روحانی برای یک امام جمعه خوب نیست اینقدر ناسیونالیسم باشد....
نا شناس 31 ارديبهشت 1391
بابل... کلانشهر...!!!!!!!! عجب....!!!!!!!!!! پدر من، میتونید یه سری به نقشه ها واینترنت بزنید تاببینید بزرگتریت شهرهای شمال کشور به ترتیب جمعیت: 1- رشت 2- ساری 3- گرگان میباشد.و از لحاظ مساحت: 1- ساری 2- گرگان 3- آمل. حالا این وسط بابل کی کلانشهر شد خدامیداند!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها به این نظر
رضا 3 مهر 1393
گرگان بزرگتر و پرجمعیتترگ آز ساریه و باید جای گرگانو با ساری عوض کنین گرگان خیلی بزرگتر و پرجمعیتتره
نا شناس 31 ارديبهشت 1391
بابلیها فقط ادعا دارند .باورکنید اگه واقعا شهرتون شهربود وچهارتا امکانات ومبلمان شهری درست وحسابی داشتین حتما الان خودتونو با استانبول، توکیو یا شاید میلان ایتالیا مقایسه میکردین. ضمنا بابل 234000 نفرجمعیت داره الکی شلوغش نکنید جان برادر
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 21 آذر 1394
من خودم سارویم ولی بابل از نظر جمعیت در شمال کشور رده دوم داره و بین وسعت شهرستان ها رده سوم رو داره و حقش هست که کلان شهر باشه الاوه بر بابل ساری خودمون با آمل میتونن کلان شهر باشن
نا شناس 31 ارديبهشت 1391
باسلام بنده به نمایندگی همه ساروی های خونگرم عرض میکنم، شهرستان بابل هم بعنوان یکی از شهرستانهای زیبا ودوستداشتنی وباداشتن مردم مهمانواز وخونگرم لازم است از امکانات و توسعه شهری وروستائی برخوردار باشد اما بهتر است بجای متهم کردن شهری دیگر درجهت توجیه عقب ماندگیها ، سنگ خودمان را بزنیم نه این که شهری دیگر را متهم به دریافت کل بودجه ها نمائیم.بحرحال آرزوی موفقیت برای بابل وبابلی های فهیم را همچون دیگرشهرهای طبرستان بزرگ از خداوند منان خواهانیم.پیروز وسربلند باشید.
بندپي وبابلكناري 31 ارديبهشت 1391
اقاي روحاني درعمل نشان داد ضدپيشرفت بابل خصوصا بابلكنار وبندپي هست . اقاي روحاني توراخدا از ما دست بردار
سجاد 31 ارديبهشت 1391
اصلا تو مازندران کلانشهر نداریم تا چه رسد به اینکه بابل کلانشهر باشد!!! در شمال کشور تنها یک کلانشهر داریم که به تصویب دولت نیز رسیده است و آن هم کلانشهر رشت است. نکنه منظورتون اینه که کلانشهر شدن بابل به تصویب شورای شهر بابل رسیده است!!!
سجاد 31 ارديبهشت 1391
اصلا تو مازندران کلانشهر نداریم تا چه رسد به اینکه بابل کلانشهر باشد!!! در شمال کشور تنها یک کلانشهر داریم که به تصویب دولت نیز رسیده است و آن هم کلانشهر رشت است. نکنه منظورتون اینه که کلانشهر شدن بابل به تصویب شورای شهر بابل رسیده است!!!
بابایی 31 ارديبهشت 1391
سلام و درود خدا بر حاجاقا روحانی بزرگوار . . الحق که نام پدر بزرگوار را زنده نگه داشته اییدل
بابلیان 31 ارديبهشت 1391
همانطور که جناب استاندار محترم اعلام کرده اند : بابل بزرگ خود به تنهایی یک استان است و باید ویژگی ها و امکاناتی در حد یک استان به آن اختصاص داده شود . در ضمن قیاس شهر های به مرتب کوچکتر و بی اهمیت تر با شهرستان بزرگ بابل غیر قابل باور میباشد .
جناب دکتر رنجبر فرح آبادی گرامی ، از پرداختن به مشکلات و کاستی های کلانشهر شمال کشور سپاسگذاریم .
علی 31 ارديبهشت 1391
کسی شهرهای کوچکتر از بابل رو با بابل قیاس نکرده است! چرا فرافکنی می کنید؟! صحبت روی این موضوع استکه اصلاً ما در مازندران کلانشهر نداریم! پس چطور بابل یکدفعه تبدیل به کلانشهر شده است؟!

ساری که مرکز مازندران است هم کلانشهر نیست، حالا چه رسد به بابل! تنها کلانشهر شمال فقط شهر رشت است، که آن هم به تصویب دولت رسیده است. والسّلام
علی 31 ارديبهشت 1391
کسی شهرهای کوچکتر از بابل رو با بابل قیاس نکرده است! چرا فرافکنی می کنید؟! صحبت روی این موضوع استکه اصلاً ما در مازندران کلانشهر نداریم! پس چطور بابل یکدفعه تبدیل به کلانشهر شده است؟!

ساری که مرکز مازندران است هم کلانشهر نیست، حالا چه رسد به بابل! تنها کلانشهر شمال فقط شهر رشت است، که آن هم به تصویب دولت رسیده است. والسّلام
نا شناس 1 خرداد 1391
معيار كلانشهر جمعيته.فرزند كمتر زندكي بهتر.
نا شناس 1 خرداد 1391
در پاسخ به دوست عزیزی که جمعیت بابل رو بالغ بر 700 هزار نفر ذکر کرده و این شهر رو بزرگترین شهر استان و کلانشهر!!!!!!!!!!!!!!!!!! نامیده باید عرض کنم مساحت بابل 1431 کیلومتر مربع و جمعیت آن 488 هزار نفر است و مساحت ساری 3914 کیلومتر مربع و جمعیت آن بالغ بر 560 هزار نفر هست-حالا اگه در حد ابتدایی هم ریاضی بلد باشید متوجه میشید که مساحت ساری تقریبا 3 برابر بابل است و جمعیت ساری هم حدود 100 هزار نفر بیشتر از بابل هست.ضمنا دقت بفرمایید که بابل به جز ساری از آمل-تنکابن و سوادکوه هم کوچکتر است .آمل 3185کیلومتر مربع-تنکابن2140 کیلومتر مربع و سواد کوه هم 2078 کیلومتر مربع مساحت دارن-با این اوصاف و با کمی اغماض،بابل پنجمین شهر استان مازندران است.اگه بنا باشه شهرهای کوچکی مثل"بابل" کلانشهر محسوب بشن پس دیگه از این به بعد دولت باید راه بیفته و فانونس دست بگیره و هر کوره دهاتی رو کلانشهر کنه...............
چه کلانشهر بی کلانتری بشه این بابل................
پاسخ ها به این نظر
علیرضا 14 بهمن 1394
اقای محترم چی میگی برای خودت؟منظور از بزرگترین شهرستان استان پرجمعیت ترین بود که پرجمعیت ترین شهرستان استان مازندران شهرستان بابله شما برو یه سرچ بکن میفهمی جمعیت ساری 470000 و جمعیت بابل بالغ بر 500000نفر از همه نظر بابل سر تره از ساری وسعت ساری و امل هم که عرض کردید همه کوه و درن دشته پس با این اوصاف سیستان و بلوچستان با این مساحت باید پایتخت کشورباشه که . استاندار مازندرانم بابلیه بابل دقیقا مرکز مازندرانه. از نظر امکانات هم که بابل تو شمال کشور تکه لدفا اطلالعات اشتباه نده عزیزه من. همه میتونین برین یه سرچ بکنین ببینید حرف کی درسته؟
ابراهیمی 1 خرداد 1391
سلام و درود خدا بر فرزند برومند و شایسه حضرت آیت الله شیخ هادی روحانی ( ره ) . . نماینده فقید ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان ولایت مدار و دارالمومنین و دارالعلم بابل . .
به راستی که جنابعالی حرف دل تمامی بابلیان سیاسی فهم را گفته ایید .
یه ضرب المثلی هست که میگه :
هیچوقت ماه پشت ابر باقی نخواهد ماند . . مطمئنن روزی فرا خواهد رسید تا دستان تک تک آنانی که هم قسم شده اند تا بابل بزرگ را از جایگاه اصلی و واقعی خود دور نگه دارند رو خواهد شد .
این نکته را به آنان گوشزد نمایم که چوب خدا صدا ندارد و مطمئنن روزی آه و نفرین مردم غیور بابل را خواهند دید .
به امید روزی که مرکز استان به شهرستانی که لیاقت آن را دارد باز گردد .
با تشکر و سپاس از مدیریت سایت وزین شمال نیوز
نا شناس 1 خرداد 1391
در مازندران كلانشهر نداريم جون الحمدلله همه شهراش بزركه و تمركز جمعيت در يك نقطه نيست.
لطفی 1 خرداد 1391
هیچوقت کسی به معتاد کنار خیابون کاری ندارد ولی همیشه پشت یه دانشمند ، یه فیلسوف و یک بزرگ مرد حرف و حدیث وجود دارد . .
هیچوقت یه شهر کوچک ، عقب مانده و بی اهمیت تو دید و انتقاد و اعتراض نیست . .
ولی همیشه بابــل بابت بزرگی ، عظمت ، اهمیت ، مورد انتقاد و اعتراض بدخواهان قرار دارد . کسی هم نمیتواند این موضوع را تکذیب یا کتمان این قضیه شود .
نریمان نژاد 1 خرداد 1391
خیلی عذر میخوام ؛
اگه بابل با توجه به دانشگاه ها ، کارخانه جات ، ادارات ، ارگان ها، امکانات و . . که دارد محروم است ، ما کجای کاریم ؟
چه کسی باید از ما دفاع کند ؟
کل استان خلاصه شده در بابل و ساری ، بیشترین اعتراض ها رو هم بابلی ها و ساروی ها دارند . .
بابا بخدا مازندران فقط بابل و ساری نیست . .
جناب مدیر مسئول محترم اگر معتدل هستید این مطلب را چاپ کنید . لطفا
نا شناس 1 خرداد 1391
جناب آقاي روحاني با اين حرفات ضربه مهلكي به بدنه استان ميزني.در ضمن اين سايت بيشتر شباهت به مازند نيوز داره تا شمال نيوز.دست از سر مازندران بردار نميدونم كينه شخصي داري و يا سرسبرده اي فقط ميخوام فوكوس از مازندران برداري.در حالت عادي همه شهراي استان با هم خوبي ولي شمال نيوز تو فضاي مجازي همه به جون هم ميندازه.
معصومه 1 خرداد 1391
رو رو برم- بابل تشنه ای که سیراب نمیشود
l-م 1 خرداد 1391
خوشبختانه 5 شهر مازندران (ساری . قائمشهر . بابل . آمل . تنکابن) شهرهای درجه یک وجمعیت این شهرها به هم نزدیک وچندان تفاوت جمعیتی ندارند آنچه که عامل تقسیم اعتبار است شاخص است شما میگویید 700هزار نفر پس براین اساس اعتبار میکیرید در غیر اینصورت یا شما دروغ میگویید ویا حاج آقا زیاده خواهی میکند گرفتن حق دیگر شهرها به هر دلیل نه خدا راخوش میاید ونه بنده خدارا واگر تا حلا صورت گرفته اشتباه بوده حق ونا حق کردن جز صفات ذلیله است
نا شناس 1 خرداد 1391
در پاسخ به کامنتی که متراژ تعیین کرده : مساحت ساری را با احتساب میاندرود نوشتی دیگه : پس حالا برو یک بار کتابهای ابتدایی را کاملا مرور کن . ضمنا کسی جلوی دهن مسئولین شما را نگرفته ،اونها هم می تونند از حق تون دفاع کنند . البته اگه مثل این آقا دغدغه اش رو داشته باشن. امیدوارم از روی بغض زیاد نترکید.
بابایی 1 خرداد 1391
بابل باید با حومه خود ( بابلسر ، امیرکلا ، بندپی ، فریدونکنار ، بهنمیر ) یک استان مستقلی را تشکیل دهد بنام استان بابل . .
مطمئنن ویژگی های یک استان را دارد .
مگر سمنان چه چیزی دارد که استان است ؟ کرمان چه چیزی دارد ؟ یزد و همدان چه چیزی دارند ؟ بابل خود به تنهایی یک استان است
رستمی راد 1 خرداد 1391
آخی طفلی بابلی ها . .
اگه بابل محرومه پس ما چی چی هستیم ؟!
کیه که به داد ما برسه ؟!
کاش ما بابلی بودیم و بابلی ها جویباری
نا شناس 1 خرداد 1391
یکی هم به فریاد محرومیت تنکابن برسه
جواد 1 خرداد 1391
زنده باد زبان گویا بابل و استان
نا شناس 1 خرداد 1391
دوست عزیزی که جمعیت بابل رو بالغ بر 700 هزار نفر ذکر کرده و این شهر رو بزرگترین شهر استان و کلانشهر! نامیده باید عرض کنم مساحت بابل 1431 کیلومتر مربع و جمعیت آن 488 هزار نفر است و مساحت ساری 3914 کیلومتر مربع و جمعیت آن بالغ بر 560 هزار نفر هست-حالا اگه در حد ابتدایی هم ریاضی بلد باشید متوجه میشید که مساحت ساری تقریبا 3 برابر بابل است و جمعیت ساری هم حدود 100 هزار نفر بیشتر از بابل هست.ضمنا دقت بفرمایید که بابل به جز ساری از آمل-تنکابن و سوادکوه هم کوچکتر است .آمل 3185کیلومتر مربع-تنکابن2140 کیلومتر مربع و سواد کوه هم 2078 کیلومتر مربع مساحت دارن-با این اوصاف و با کمی اغماض،بابل پنجمین شهر استان مازندران است.بابلیها همیشه مشکل خود بزرگ بینی داشتند ودارند.
نا شناس 1 خرداد 1391
با سلام خدمت همه هم استانیهای عزیز و گرامی یه حقیقتی وجود داره و اون اینه که بعضی ها با پیشرفت شهرستان بابل موقعیت شهریشون به خطر میفته و این امر بر کسی پوشیده نیست و به همین دلیل هم هر نوع سنگ اندازی میشه تا این شهر ستان محوری به حقش نرسه ، در ضمن این دوستمون ظاهرا نمیدونند که با جدا شدن میاندرود در حال حاضر بابل پرجمعیت ترین شهرستان استان هست و منظور اقای روحانی هم وسعت شهری بوده اقایون اگه نمیونند محض اطلاع عرض کنم بابل در حال حاضر از 7شهر و 6 بخش تشکیل شده و مهندس طاهایی هم بهمین دلایل مشکلات بابل رو در حد مشکلات استانی دانسته اند و اگر کارشکنی نمیشد تا بابلسر و فردونکنار هم در کنار بابل جزو یک شهرستان بودند تا حالا 100 دفعه بابل زودتر از رشت رسما کلانشهر میشدشمال نیوز خواهشا کامنتمو رو سایت بزار
رحیمیان 2 خرداد 1391
آقایان ساروی و . . در مطلبی که به شما ربطی ندارد دخالت نفرمایید .
این مطلب مختص بابل میباشد و مسئولین شهرستان و استان خود این قضیه ها را بررسی میکنند .
نیازی به نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما نیست .
شما به مشکلات و کمبودهای بیشمار خودتان بپردازید که به همه چیز شباهت دارید غیر از مرکز استان !
از جناب دکتر رنجبر بزرگوار هم کمال تشکر و قدردانی را دارم
نا شناس 2 خرداد 1391
عزيزم اكه مياندرود جدا شده جندين دهستان اضافه شده و اطلاع رساني هم شده.مسئله اينه كه بابلسر و فريدونكنار حتي اصالت اجداد خودشونو بابلي نميدونن و اين مهم با توجه به اقوام و دوستان و آشنايان بسيار زياد تو اون منطقه ميكم و قصد توهين ندارم.و در آخر بابل يكي از بهترين شهرهاي شمال كشور محسوب ميشه. و بشخصه بابل و شهرهاي مازندران را بر شهرهاي استان ديكه ترجيح ميدم و هميشه دفاع ميكنم و خواهم كرد و بحق مردم فعالتري داره.
نا شناس 2 خرداد 1391
دوستان بابلی تعجب میکنم!!! شما هنوز فرق شهر رو با شهرستان نمیدونید اینهمه ملت کامنت گذاشتن که معیار انتخاب کلانشهر جمعیت شهره نه شهرستان! ولی باز حرف خودتونو میزنید و خودتونو زدید به کوچه علی چپ! همه میدونیم جمعیت شهری بابل کمه و تا کلانشهر شدن باید خیلی ازدیاد نسل انجام بشه یعنی در حال حاضر هر بابلی به جای یه بچه چهار بچه داشته باشه تا 40 سال دیگه انشاالله بابل هم کلانشهر بشه، جمعیت (شهر) ساری با بیش از 300000 نفر و حدود 200000 نفری که تو قالب طرح تفصیلی جدید اضافه به مناطق شهری شدن به بیشتر از نیم میلیون نفر رسیده که در حال حاضر بعد از رشت پر جمعیت ترین شهر شمال به حساب میاد پس لطف کنید و با کامنتهای بچه گانه بیشتر خودتونو سبک نکنید
نا شناس 2 خرداد 1391
مرکز استان که این باشه، بابل هم میشه مثل اون قورباغه ای که هفتیر میکشه!!!!!!!!!!1
پاسخ ها به این نظر
مهدی 14 شهريور 1393
عزیزم طرح تفصیلی طرح پایین دسته طرح جامع شهری شما باید بگیطرح جامع
بعدشم کل شهرستان ساری جمعیتش بعد جدا شدن میاندرود زیر 500 هزار نفره
چطوری جمعیت شهریش اونقد که شما میگید میشه؟!!
بعدشم طرح جامع مختص شهر چطور میشه روستاها و بخش هایی که بیش از 20 تا 50 کیلومتر از ساری فاصله دارن زیر مجموعه این طرح بحساب میانو جز جمعیت شهری حساب میشن؟؟؟؟!!!
خواهشا با اطلاعات و علم حرف بزنید نه رو هوا..
نا شناس 2 خرداد 1391
شهرستان‌های استان مازندران
شهرستان جمعیت (۱۳۸۹) مساحت پیش شماره تلفنی
شهرستان آمل ۳۶۰،۴۰۹ ۳۱۸۵ ۰۱۲۱
شهرستان بابل ۴۸۸،۰۵۴ ۱۴۳۱ ۰۱۱۱
شهرستان بابلسر ۱۲۳،۸۵۹ ۱۳۵ ۰۱۱۲
شهرستان بهشهر ۱۶۲،۳۳۶ ۰۰۰ ۰۱۵۲
شهرستان جویبار ۷۳،۱۸۸ ۰۰۰ ۰۱۲۴
شهرستان چالوس ۱۲۷،۶۹۴ ۰۰۰ ۰۱۹۱
شهرستان رامسر ۷۰،۸۴۳ ۰۰۰ ۰۱۹۲
شهرستان ساری ۵۴۴،۸۳۷ ۳۹۱۴ ۰۱۵۱
شهرستان سوادکوه ۷۰،۵۹۰ ۲۰۷۸ ۰۱۲۴
شهرستان تنکابن ۱۵۴،۸۶۹ ۲۱۴۰ ۰۱۹۲
شهرستان عباس آباد ۴۷،۵۰۶ ۰۰۰ ۰۱۹۲
شهرستان فریدون‌کنار ۵۸،۳۳۶ ۰۰۰ ۰۱۱۲
شهرستان قائم‌شهر ۳۰۶،۷۳۹ ۰۰۰ ۰۱۲۳
شهرستان گلوگاه ۴۱،۰۱۳ ۰۰۰ ۰۱۵۲
شهرستان محمودآباد ۹۴،۰۶۰ ۰۰۰ ۰۱۲۲
شهرستان میان‌دورود ۰۰،۰۰۰ ۰۰۰ ۰۱۵۲
شهرستان نکا ۱۰۹،۸۰۶ ۰۰۰ ۰۱۵۲
شهرستان نوشهر ۱۲۳،۱۳۹ ۰۰۰ ۰۱۹۱
شهرستان نور ۱۱۰،۰۵۸ ۰۰۰
محمد 2 خرداد 1391
با سلام خدمت همه هم استاني هاي عزيز ما بايد همه با هم به فكر استان باشيم نه اين شهر و آن شهر . خدمت حاج مجتي روحاني سلام و عرض ادب دارم مردم اين شهر قدر شما را نميدانن همان گونه كه قدر پدر گراميتان را ندانستن من به عنوان يكي از جوانان اين شهرستان بزرگ از شما تقدير و تشكر ميكنم اميد است در سايه شما بزرگواران اين شهر اباد شود
علی 2 خرداد 1391
اقای محترم،لطفا اطلاعات ناقص نده،جمعیت شهرستان میاندرود را از جمعیت ساری کم کنید،همانطوریکه جمعیت بابلسر وفریدونکنارراازبابل ویاجمعیت جویباروسوادکوه را ازقایم شهرویا جمعیت عباس آباد را ازتنکابن کم کردید،بعد آمار صحیح را اعلام کنید.بعد می بینید ساری ازآمل هم کوچکتره.
بهرامی 2 خرداد 1391
مسئولین استان ؛
مازندران فقط بابل و ساری نیست . .
فرزاد سپهر 2 خرداد 1391
وتقعا بنده به آقای روحانی حق میدم.بابل شهریه که با توجه جمعیت زیاد و رتبه دوم در استان، از نظر امکانات واقعا ضعیفه.نه یه خیابون سالم داره، نه فرودگاه داره، یه ترمینال هم تازه براش ساختن که البته بیشتر شبیه ایستگاه اتوبوسه.البته باید بابلی های عزیز و ولایتمدار، ریشه این محرومیت ها رو تو خودشون ببینند و شهر های دیگه استان رو مقصر ندونند.
محمد 2 خرداد 1391
قدیمی ترین شهرستان های مازندران و تاریخ تأسیس فرمانداری آنها:

شهرستان تنکابن 1316/10/19
شهرستان ساری 1316/10/19
شهرستان بابل 1322/11/22
شهرستان آمل 1325/3/16
شهرستان قائمشهر 1324/7/28
شهرستان جویبار 1376/3/1
شهرستان نوشهر 1325/3/19
شهرستان بهشهر 1333/12/26
شهرستان رامسر 1358/11/28
شهرستان نکا 1374/7/16
شهرستان چالوس 1375/8/6
رضا 2 خرداد 1391
من نمی دونم که چرا این دوست خوب بابلی مون نمی خواد متوجّه بشه که جهت کلانشهر شدن، جمعیّت مرکز شهرستان مهم است نه کل شهرستان!!! باز میاد و میگه اگه « اگر کارشکنی نمیشد تا بابلسر و فردونکنار هم در کنار بابل جزو یک شهرستان بودند تا حالا 100 دفعه بابل زودتر از رشت رسما کلانشهر میشد»!!!

اگر جمعیّت کل شهرستان رشت رو حساب کنیم که حدوداً نصف جمعیّت استان مازندران، فقط جمعیّت شهرستان رشت است! برای چندمین بار عرض می کنم که جمعیت بخش ها و شهرهای اقماری یک شهرستان هیچ دخل و تصرّفی در کلانشهر شدن یک شهر ندارند و جمعیت و وسعت همان شهر باید در حد کلانشهر شدن باشد که به تصویب هیات محترم دولت هم برسد. مانند کلانشهر رشت، که بابل فاقد شرایط کلانشهر شدن است. ( بنده نه رشتی هستم و نه ساروی، ولی واقعیت را ذکر نمودم)
رضا 2 خرداد 1391
من نمی دونم که چرا این دوست خوب بابلی مون نمی خواد متوجّه بشه که جهت کلانشهر شدن، جمعیّت مرکز شهرستان مهم است نه کل شهرستان!!! باز میاد و میگه اگه « اگر کارشکنی نمیشد تا بابلسر و فردونکنار هم در کنار بابل جزو یک شهرستان بودند تا حالا 100 دفعه بابل زودتر از رشت رسما کلانشهر میشد»!!!

اگر جمعیّت کل شهرستان رشت رو حساب کنیم که حدوداً نصف جمعیّت استان مازندران، فقط جمعیّت شهرستان رشت است! برای چندمین بار عرض می کنم که جمعیت بخش ها و شهرهای اقماری یک شهرستان هیچ دخل و تصرّفی در کلانشهر شدن یک شهر ندارند و جمعیت و وسعت همان شهر باید در حد کلانشهر شدن باشد که به تصویب هیات محترم دولت هم برسد. مانند کلانشهر رشت، که بابل فاقد شرایط کلانشهر شدن است. ( بنده نه رشتی هستم و نه ساروی، ولی واقعیت را ذکر نمودم)
نا شناس 2 خرداد 1391
قابل توجه بابلیهای همیشه مدعی....!!!
موقعيت جغرافيايي و آب و هوا و جمعيت شهرستان ساري

ساري از شمال به درياي مازندران، از جنوب به سلسله جبال البرز، از مشرق به شهرستان‌هاي نكاء و بهشهر و از مغرب به شهرستان قائم‌شهر منتهي مي‌شود. مساحت ساري 3923 كيلومترمربع است اين شهر به طول جغرافيايي 53 درجه و 59 دقيقه و عرض جغرافيايي 36 درجه و 50 دقيقه است.

اختلاف ساعت ساري با تهران 6 دقيقه و 5 ثانيه و فاصله آن با درياي خزر 27 كيلومتر است. هواي قسمت جلگه‌اي ساري مرطوب و معتدل و هواي قسمت كوهستاني آن سردسيري است. كوه معروف ساري سلسله جبال �البرز� است كه در منتهي‌اليه جنوبي اين شهرستان قرار دارد.

جمعيت شهر ساري 353000 نفر و بزرگترين و پرجمعيت‌ترين شهر استان مازندران به شمار مي‌آيد و جمعيت شهرستان ساري 645000 نفر و نسبت جمعيت شهرنشين به روستا چهل وپنج به پنجاه وپنج مي‌باشد.
نا شناس 2 خرداد 1391
باورکنید اگربه جای ساری ، بابل مرکز استان بود 70 درصد بودجه استان را به خودش اختصاص میداد بازم خدا پدر ساری را بیامرزه نیم نگاهی هم به بقیه شهرها داره. علیرضا از نکا
نا شناس 2 خرداد 1391
خوب امام جمعه بابل راست ميگه ديگه ... واقعا " بايد به بابل و حتي ساير شهرها توجه كرد . بايد به قشر جوان تحصيل كردمان توجه شود... بايد به معيشت مردم توجه شود...
نا شناس 2 خرداد 1391
ايني كه نوشت (اگه بابل از مازندران حذف بشه جمعيت مازندران يكدست و باكلاش ميشه.) واقعا" خجالت نميكشي اينجور نظر ميدهي ... اين نشان ميدهد سوادت همين قدر است . بابليها و ساروي ها و همه شهرهاي استان هموطنان ما هستند ... پيشرفت آنها سربلندي ما و مملكت ماست .
لاسمی 2 خرداد 1391
امان از دست بابلی ها . .
نا شناس 2 خرداد 1391
با نظر اون آقاي نكايي موافقم.ساروي ها اصلا با بابلي ها قابل مقايسه نيستن.بياين اداره هاي نوشهر،عده بابلي ها بيشتر از نوشهرياس.
نا شناس 2 خرداد 1391
ای بابا این بنده خدا که نظر داد بابل 700 هزار نفر جمعیت داره ، درست میگه دیگه....البته بابل با روستاهای حومه اش که عبارتند از : امیرکلا- بابلسر - فریدونکنار - سرخرود - محمود آباد - نور - نوشهر - چالوس و کرج...!!!!!
نا شناس 2 خرداد 1391
این بنده خدائی که گفته بابل 700 هزار نفر جمعیت داره ، درست گفته..... چون بابل با روستاهای اطراف وحومه اش مثل : امیرکلا- بابلسر - فریدونکنار - سرخرود - محمود آباد - نور - نوشهر - چالوس وکرج ، 700 هزار نفرجمعیت داره .... ماشالله به این هوش بابلیها!!!
نا شناس 2 خرداد 1391
بابل هروقت تونست فرودگاه - استادیوم ورزشی - ترمینال برون شهری درست وحسابی نه ایستگاه مینی بوس- آب شرب - چهارتا ساختمون درست وحسابی - دریا و..... داشته باشه اون موقع بیاد ادعای مرکزی استان داشته باشه ، فعلا بچه ست.
نا شناس 31 مرداد 1391
خاک تو سر همه شمالی ها بجای چاره اندیشی افتادین به جان هم!!!!!!!!!!
رضا 25 مهر 1391
با سلام خدمت حاج آقا روحانی و تمام مازندرانیها
واقعا از ماست که بر ماست.
بنده بچه بابلم و ساکن شهر ی خارج از استان، واقعا متاسف میشم از نظر هایی که دوستان هم استانی میشنوم .
مگه از یک استان نیستیم یک استان و این همه اختلاف برای چیست؟
مثلا آمل از نظر وسعت از بابل بزرگتر باشد چه سودی برای مازندران داره؟
یا کاسه ی داغتر آشیها از بابل یک نفر بیشترند (البته از نظر آماری که خودشون درست کردند) این جمعیت بیشتر چه سودی برای مازندران داره؟
ای مردم عریر مازندران به فکر آبادانی مازندران بزرگ باشید.1-تهرانیها اومدند پلور را جزو تهران میدونند و همیشه در شبکه تهران میگن.2-سمت جاده چالوس تا گچسر که جزو مازندران بود را جدا کردند3-آب سد لار که برای مازندران هست به سمت تهران و تو شکم تهرانیها سرازیر هستش 4-و....
حالا کدامتون بزرگترید؟ به فکر باشید و تعقل کنید.دیگه فارسی صحبت کردنتون تو جمع خودتون برای چیه؟
آیا زبان شیرین تبری که همان فارسی میانه قدیم هست به آن افتخار نمیکنید؟
یک جمله ی تاریخی از کوروش کبیر در مورد مازندران در زمان نبرد با تورانیان:
ای مردمانی که با ببرهای زنده کشتی میگیرید امروز امید من و ایران به شماست.
پاسخ ها به این نظر
افشین 13 اسفند 1393
آقا رضا که معلوم نیست از کدوم شهری و این همه وطن پرستی می کنی چرا تو شهر ما اومدی و نون می بری؟ تهرانیا یکسال نیان مازندران کلا تعطیل میشه مازندران یا کرجیا نیان پول نریزن تو شهراتون بازم حرفی دارین بزنین؟؟ این همه آب اینارو میگی تهران ی گوشش قد کل مازندارن جمعیتش باید ماله تهران باشه تهران پس اول فکر کن بعد حرف بزن
نا شناس 16 آذر 1391
باب یه سر به سایت سر شماری بزنین ببینین که جمعییت کخا زیادههههههههههههه
علی 19 بهمن 1391
من هم موافقم . بابل باید با حومه خود یک استان مستقلی را تشکیل دهد بنام استان بابل
مسولین ما باید پیگیر این قضیه باشند تا بابل عزیز هرچه زودتر به یک استان که واقعا با این همه استعداد استحقاق تبدیل شدن به یک استان رو داره .به امید آن روز
مسعود 23 بهمن 1391
بابل در حدي نيست ك شعور استان مستقل داشته باشه. بايد غرب مازندران استان شه ك تمركز بيشتري ب مركز استان داشته باشن ن اينكه با وضع الان فاصله تا مركز استان 4 ساعت باشه.اينجوري زبان هم جدا ميشه .ما غاب استاني مثلا مارني هستيم اما زبونشونو متوجه نميشيم.مازنندران شده ساري بابل خرابشده
mo 16 ارديبهشت 1392
متاسفم برا هممون که تحمل یه گله گذاری رو نداریم.استان اصفهان با اون مساحت وجمعیت 23درصد راهها وبزرگراههای کشور رو مال خود کرده حالا ما بیفکر ها سر چی داریم بحث میکنیم؟واقعا فقر لیاقت مازندران.
نا شناس 14 آذر 1392
تا کی میخوایم سر یه کینه شتری اونم واسه یه موضوع الکی باهم جدال داشته باشیم؟چرا انقدر بابل ساری میکنیم؟اصلا ساری بزرگترین شهر ایران.دلتون خنک میشه با این حرف؟آقا به خودمون بیایم.ساری مرکز استانه،بایدم زیباتر و غنی تر از بابل باشه.بابل هم یکی از بزرگترین گردش های مالی استانو داره.بیشترین مواد اولیه کارخونه ها و اجناس توی بابله.آمل شهر صنعتیه،بابلسر شهر توریستیه.
سارویای عزیز چرا انقدر به همه طعنه میزنین و هیچکیو جز خودتون قبول ندارین؟
لعنت به کسایی که این اختلافو بوجود اوردن و صدهزار لعنت به اونایی که به این اختلاف دامن میزنن و مانع رشد این استان میشن.همین ساری که انقد ادعا داره از همه مراکز استان های دیگه کمتر امکانات و زیبایی داره.دلمون واسه استانمون بسوزه که جزء بدبخت ترین استانهاست.حتی کمتر از سمنانیم
نا شناس 20 آذر 1392
من نفهمم چرا تو مازندران همه به جون هم مي افتند املي مي خواهد بابل خراب كنه ساروي يه ساز ديگه مي زنه ... شمارا به خدا ول كنيد اين حرفها
ابوذر 1 دي 1392
آقای روحانی، حرف دلمون رو گفتی!.
مصطفی تبرستانی 19 دي 1392
امیدوارم مطابی مورد بزرگ نمایی وتوجه قرار گیرد که در جهت سازندگی استان به کار آید نه آنکه ..
امیرکلایی 19 دي 1392
استانداری که فقط بابل رو می بینه ،چرا حق شهرهای که توبابل هست رو شهر بابل می خوره و نمیزاره رشد کنند
farnaz 19 دي 1392
من 5 سال به خاطر مسائل شغلي پدرم تو بابل زندگي كردم.واقعاا متاسفم واسه مردم اين شهر كه اينفدر غريبكشن! واقعا متاسفم! البته اينو بكم كه سمت حرفم به بابلياي اصيل نيست ! بابلي اصيل واقعي واقعاا سطح فرهنگش با بقيه مردم شهر قابل مقايسه نيست!
نا شناس 7 بهمن 1392
همه میگن این بزرگتره اون کوچیکتره. نمیخوام شهر خودم بهشهر (اشرف البلاد) رو وارد این قضیه کنم ولی هیچکی بهشهر که پنجمین شهر پرجمعیت استانه رو به رسمیت نمیشناسه!!!

آقای روحانی اگر بابل محرومه پس بقیه شهرستان ها چه وضعیتی دارند؟ مسئولین محترم شرق مازندران رو فراموش نکنید. بهشهر نکا و گلوگاه به توجه بیشتری در همه زمینه ها نیاز دارند. خصوصا در زمینه گردشگری که بی عدالتی تو استان موج میزنه و اونهایی که داراترند بیشتر ابراز نارضایتی می کنند! پروژه های منطقه رو هم دریابید که یا خوابیده اند یا به کندی پیش میرن.
نا شناس 9 بهمن 1392
شما که فقط دارید همدیگرو مسخره میکنید واقعآ فکر میکنید نظراتون سازندست!!!!!!!!!!!!!من بابلی نیستم ولی آقا یا خانمی که میگی بابلیا غریبکشن تو شهرخودت مطمنی آدما بهترن!!!!!!!!!!!
علیزضا 16 فروردين 1393
بابلی های عزیز شما خسته نشدین که این قدر کلاس شهرتون رو اومدین اولا که بابل کلانشهر نیست دوم این که جمعیت 700000 نفری هم نداره در ضمن خودتونو خسته نکنید همی جوری هم تا هر چی میشه در جا حرف بابل میاد وسط من فقط نگران مردم مظلوم ساری ام که زیاد ادعایی ندارند
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 25 اسفند 1395
آخی دلم کباب شد.چقدر ساروی ها مظلوم بودن ما نمیدونستیم.ساروی هایی که همیس شه مدعی اند.
شقایق 16 فروردين 1393
من احساس می کنم اینقدر این بابل منم منم کرده که این مرکز استان هم حق کاری کردن رو نداره به خاطر همین رشت و گرگان که هر کدام مرکز استانند با چه پیشرفتی دارند می روند جلو اما ساری که با دخالتی بابل نمی زاره تکونی بخوره چه برسه بودجه بیش تری بخواهد به ما برسه
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 25 اسفند 1395
مردم ساری چرا اینجوری اند؟.آقای روحانی مشکلات بابل رو گفته آخه چه ربطی به شما ساروی ها داره.چرا الکی دخالت بیخودی میکنین؟واقعا براتون متاسفم.
مامطیر 7 شهريور 1393
شقایق خانوم تو احساس نکنی بهتره باشه عمو؟؟
Fatemeh 13 تير 1399
وقتی داشتم نظرات رو میخوندم متوجه این قضیه شدم که اکثر شهرستان های مازندران با بابلیا سر لج دارن
اصلاً درست نیست ما همچین تفکری نسبت به شهر های دیگه داشته باشیم من یه بابلی ام ولی هیچ وقت به خودم اجازه نمیدم انقدر بی پرده از مردم شهرهای همسایه بابل بد بگم چراکه خوب و بد رو همه جا میشه پیدا کرد در حقیقت باید گفت نباید مطلق در مورد چیزی نظر بدیم
درضمن آقای روحانی از دیگر شهرستان های مازندران بد نگفته که شما منظور بدی گرفتین
ایشون گفته که بابل طبق قابلیت هایی که داره محرومه و بیشتر باید مورد حمایت و توجه قرار بگیره
همین...
فاطمه از بابل ????????
ساروی 8 خرداد 1402
دوستان بازم تکرار میکنم هم استانی های عزیزم مه برارون لطفا هوای هم رو داشته باشین اگه واقعا قصدتون آبادیه باید برای همه جای مازندران باشه
به شایعات گوش ندین ...بابل ساری آمل نوشهر نور و........ همه باهم برادرم
اگر ما همشهری ها برای خودمون دل نسوزانیم پس نباید از مسئولین و یا غریبه انتظار دلسوزی و آبادانی استانمون داشته باشیم
پس مازندرانی های عزیز به این کامنت های الکی دقت نکنید و باهم باشیم تا استادمون رو از فقر و عقب ماندگی نجات بدیم

با تشکر از همه شما مخصوصا مازندرانی های مهمون نواز و پهلوان????

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.145 seconds.